nedeľa 8. decembra 2013

Makronky, makrony, makroniská

Chystám sa na ne od februára 2012, kedy som si do vlaku na čítanie kúpila februárové vydanie Rozmarýny. Bol tam uverejnený recept na jahodové makronky s nádhernou fotografiou. 
Prišlo na ne až teraz. V mrazničke som mala bielka, ktoré zostali pri pečení lineckých koláčikov. Makronky som robila len čisto mandľové a plnené mandľovým krémom.

Ako vidíte vznikli mi tak rôzne tvary a veľkosti, že nájsť dve rovnaké na spojenie nebolo možné. Sú medzi nimi makronky, makrony aj veľké makroniská.
Vždy sa mi páčili na internete fotky makroniek uložených na seba ako komín. Tie moje sú skôr ako veža v Pise. Ale za to tá chuť, to je niečo úžasné. 

Receptov na inernete je veľa, ale keby niekto chcel tu je ten z Rozmarýny.

Ingrediencie:

Na cesto:

90 g bielkov
25 g krupicového cukru
200 g preosiateho práškového cukru
110 g jemne mletých mandlí
(ja som použila mleté mandle z Lidla)

Na plnku:

2 žĺtka
maslo
práškový cukor
mleté mandle
( všetko od oka)

Postup:

Z bilkov a krupicového cukru vyšľaháme tuhý sneh. Práškový cukor zmiešame s mletými mandľami a do zmesi zľahka primiešame vyšľahaný sneh. Hmotu nanášame cukrárskym sáčkom na plech vyložený papierom na pečenie (ja cukrárenský sáčok nemám, tak som to robila len lyžičkou). Robíme tvary koliesok o priemere cca 3 cm. Necháme na plechu pol hodinu až hodinu odležať. Pečieme pri teplote 140 stupňov Celzia asi 15 minút. Na povrchu by sa mala tvoriť kôrka, ale vo vnútri by mali zostať makronky vláčne. Necháme ich na plechu vychladnúť a krémom spájame vždy dve makronky.


Prajem Vám príjemnú druhú adventnú nedeľu a skvelý gurmánsky zážitok pri  pečení makroniek.

Andrea

10 komentárov:

  1. MŇamky, mňamky, hneď by som si dala, vypadajú božsky ...

    S.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Andrejko, vypadají nádherně. Pekla jsem je pouze jednou. Že bych na Vánoce prubla ty tvoje?
    Krásnou druhou adventní neděli ... Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejko, pokud nemáš šablonu, mrkni sem: http://cakecentral.com/g/i/1908875/its-on-the-european-a4-format-just-print-and-put-on-your-cookie-sheet-to-pipe-the-macaroons-in-the-darker-inner-circle/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejko, taky se na ně chystám. Tak díky za recept a ještě jdu mrknout na ten Věrky odkaz. Vypadají skvěle, tobě chutnaly, takže není co řešit - tvar není důležitý.
    měj se krásně Věrka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ahoj Andy.práve včera som doma hovorila že by som si dala pár makroniek.dík za recepis,keď sa odhodlám určo skúsim.pekný večer,jazmínna

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzerajú mňamkovo. Už som veru pátrala po nejakom recepte, takže ukladám a určite vyskúšam, pa Hela

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejka,
    dyk jsou uplne skvostne,ja zadne nesrovnalosti nevidim a i kdyby,dodava jim to na puncu rucni poctive domaci vyroby.Musi to byt mnamka,jsi dobra.
    Preji ti prekrasny druhy adventni vecer pri nedeli i tve rodine.
    Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Velmi milý a vtipný příspěvek, ale já bych to tak hrozně neviděla - moc se ti povedly, Andrejko! Děkuji za recept.
    Moc se mi líbí ty mikulášské punčošky!
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  9. áno áno , si veľmi kritická na seba :D fotky opäť nesklamali !!! a ako vravíš chuť už vôbec nie ...Pa E.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka, sú krásavice....ja som ich piekla 1x v živote a boli z nich placky.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...