utorok 6. marca 2012

Torta Raffaell

Na blogu u Kingy som našla výborný recept na Raffaell tortu.  Keďže som mala urobené Rafael guľky, tak bolo rozhodnuté. Ide sa robiť torta. Musím povedať, že je výborná...

Dnes teda opäť pridávam recept do súťaže s heslom "VRAŽ DO TOHO KOPU LÁSKY", ktorú vyhlásila Lenka na svojom blogu http://lenkavcelka.blogspot.com/2012/02/soutez-vraz-do-toho-kopu-lasky.html




RECEPT

Krém:
500 ml (2 ks) šľahačkovej smotany
200 g (2ks) bielej čokolády
2 balenia stužovača do šľahačky

Piškótové cesto:
5 vajec
140 g kryštálového cukru
130 g polohrubej múky
1/2 balenia prášku do pečiva
1 lyžica oleja
2 lyžice vody

strúhaný kokos
8-10 ks raffaello guličiek

Krém do torty sa pripraví deň vopred. Na miernom ohni si v šľahačkovej smotane rozpustíme bielu čokoládu. Aby neprihorela tak ju premiešavame. Necháme to vychladnúť a presunieme do chladničky.
Bielka vyšľaháme do tuha so štipkou soli. Potom vyšľaháme žĺtka s cukrom ( ja som cukru ubrala, dala som asi 120 g) a postupne pridávame múku s práškom do pečiva. Ďalej pridáme olej a vodu a 1/3 bielkov, aby sa cesto lepšie miešalo. Nakoniec opatrne pridáme zvyšok bielkov. V predhriatej rúre pečieme cca 20 min na 180 °C . Keď sa už na špáradlo nenalepí cesto je to hotové. Kým cesto chladne vyšľaháme si smotanovo-čokoládovú zmes s dvomi stužovačmi.
Vychladnuté cesto prekrojíme na polovicu a spodnú časť potrieme polovicou krému. Na krém položíme druhú časť cesta a celú tortu aj kraje potrieme krémom. Posypeme strúhaným kokosom a dozdobíme raffaello guličkami.

Chcela by som sa poďakovať Janke za ocenenie. Veľmi ma teší každá návšteva na mojom blogu a som rada, že sa ku mne vraciate. Ale za to, že tento môj blog vôbec vznikol som vďačná najmä mojej neterke Barborke. Takže určite sa na mňa nenahneváte, keď toto ocenenie tentokrát pošlem práve jej.


Prajem Vám pekný deň
Andrea

4 komentáre:

  1. Mila Andreo, nejprve gratuluji k oceneni a pak musim pochvalit prima recept. Rafaelo mam moc rada a tato dorta bude urcite vyborna. Hezky den, Katerina

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gratuluji k ocenění,dortík vypadá naprosto úžasně!!!Michaela

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejko,vyzvedni si u mě na blogu ocenění.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejko, hezky oslavuješ ocenění dortíkem :-)
    Gratuluji a recept ti přidám do soutěže. Měj se hezky, šikulko. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...